zetjot zetjot
256
BLOG

Z kim PIS miałby przegrać ?

zetjot zetjot Polityka Obserwuj notkę 2

http://osiejuk.salon24.pl/723296,o-cieplej-wodzie-z-kranu-na-powaznie

Wprawdzie nie z każdym słowem tekstu zgadzam się, ale generalnie wymowa artykułu jest mi bliska. Jeśli zaś popatrzę na wydarzenia z perspektywy koncepcji instytucji politycznych i gospodarczych włączających i wyzyskujących, przedstwionych przez ekonomistów z MITu i Harvardu, Acemoglu i Robinsona, to wydarzenia polityczne po zwycięstwie PISu należy interpretować jako proces poszerzania instytucji włączających i ograniczania instytucji wyzyskujących.

Jeśli zaś chodzi o moje ewentualne zastrzeżenia wobec rozmaitych koncepcji analizy sytuacji polityczno-gospodarczej, to zastanawia mnie, jak takie koncepcje rozpatrywać w świetle tego, co wiemy o systemie konsumpcjonistycznym, który uważąm za katastrofalny dla cywilizacji, biorąc przy tym pod uwagę to, jak będą przebiegały procesy rozwoju instytucji włączających w zderzeniu z procesami składającymi się na zjawisko konsumpcjonizmu, bo to są procesy niekompatybilne.

Tak więc jestem ciekaw tylko tego, co będzie się działo po osiąnięciu przez PIS zakladanych celów. Do tego momentu nie spodziewam się żadnych sensacji, z wyjątkiem ewentualnych nagłych zwrotów w sytuacji zewnętrznej.

zetjot
O mnie zetjot

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka