zetjot zetjot
73
BLOG

Dlaczego piłka nożna nas tak entuzjazmuje

zetjot zetjot Polityka Obserwuj notkę 2

Trochę się zdziwiłem wypowiedziami różnych osób w prasie, na temat skali zainteresowania Euro2016, ale jako że ostatnio moje notki oscylują wokół tematyki związanej z aspektami indywidualności i wspólnotowości w naturze ludzkiej, materiał miałem pod ręką i postanowiłem go wykorzystać w tym temacie.

Pewnie rzeczy wydają się nam tak oczywiste, że nie są poddawane refleksji i w ten sposób sprawdza się powiedzenie, że najciemniej jest pod latarnią.

Spróbujmy więc ustalić dlaczego sporty takie jak futbol w wydaniu amerykańskim w USA czy europoejskim gdzie indziej cieszą się największą popularnością. Ten fakt nie ulega chyba najmniejszej wątpliwości, czego dowodzą emocje z paru ostatnich tygodni. Wprawdzie lekkaatletyka uchodzi za królową sportu, ale to futbol cieszy się największą popularnością.

Odpowiedź jest banalnie prosta i dostarcza najlepszego potwierdzenia tezy, że jako iż futbol jest sportem zespołowym, to świadczy tym samym, iż w naturze ludzkiej dominuje pierwiastek wpólnotowy, a nie indywidualistyczny. Bo nawet moje osobiste wyczyny nie przyniosą mi osobistego zadowolenia, o ile nie zostanmą docenione przez innych. Sam, jako osoba o wyraźnym odchyleniu indywidualistycznym, jestem od zawsze fanem lekkiejatletyki, ale to mi nie przeszkadza w entuzjazmowaniu się osiągnięciami naszych piłkarzy.

Wprawdzie ktoś mógłby argumentować, że w futbolu ważny jest element rywalizacji, ale to nie zmienia faktu, że rywalizacja odbywa się na poziomie grupowym, między grupami a nie między jednostkami.

Teza ta wyjaśnia też rolę Lewandowskiego i zarzucaną mu nieskuteczność. Lewandowski stawia na zespół a w konsekwencji musi uzupełniać braki w wyszkoleniu innych członków zespołu. To jest facet poważny.

Tak więc możemy w sporcie utożsamiać się z sukcesem indywidualnym lub zespołowym. Dlaczego wybieramy sukces zespołowy ? Ten wybór potwierdza wyżej wspomnianą tezę. Nie da się ponadto nie zauważyć, że w ten sposób, sukcesy naszej reprezentacji piłkarskiej mają wyraźny wydźwięk polityczny i ta prawidłowość powinna dać do myślenia wszystkim opcjom ideowym.

zetjot
O mnie zetjot

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka