zetjot zetjot
355
BLOG

Jak obalić "III RP"

zetjot zetjot Polityka Obserwuj notkę 22

Znalazłem ciekawy tekst na niezależnej.pl:

http://niezalezna.pl/58479-wygrac-obalic-iii-rp-polemika-z-barbara-fedyszak-radziejowska 

Tekst przedstawia punkt widzenia dokladnie zbieżny z moimi poglądami, podobnie definiuje tzw.III RP i podobnie nawołuje do obalenia jej wszelkimi dostępnymi środkami. Jedyne co mnie różni to ocena  opinii Barbary Fedyszak-Radziejowskiej, widoczna w tytule, która mnie zdziwiła, bo pani dr B F-R wydaje mi się daleka od bezgranicznej wiary w demokratyczność postpeerelu. Jedyne co bym dodał do kwestii strategii to to, że walka powinna być prowadzona dwutorowo, tak jak dwutorowo działali Piłsudski i Dmowski. Opozycja parlamentarna powinna ostro pracować stosując naciski w trybie parlamentarnym, podczas gdy środowiska społeczne i opozycja pozaparlamentarna powinny stosować wszelkie inne  środki, a przede wszystkim prowadzić akcje obywatelskiego nieposłuszeństwa, regularnie demonstrować swoją obecność w przestrzeni publicznej i wywierać psychologiczny i fizyczny nacisk na osoby i instytucje związane z władzą. Bo jeśli tego dwutorowego działania zabraknie, niezbędny okaże się wariant Majdanu.

zetjot
O mnie zetjot

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka